“3D Branding”

Izraz korporativno oblikovanje nam najpogosteje zariše dvodimenzionalno podobo – logotip, vizitka, dopisni list,… internetna stran podjetja. Skoraj vsako podjetje, še tako majhen s.p., ima danes bolj ali manj izdelano grafično podobo s katero sporoča željene informacije, pridobiva prepoznavnost in posledično nove stranke. Kaj pa veliko bolj pomnljivejše trodimenzionalno korporativno oblikovanje? Oblikovanje poslovnih prostorov, ki bi odražale vizijo podjetja?

Le redka podjetja, med njimi tudi velika, z večjim številom zaposlenih, imajo izdelane korporativne interierje, ki bi odražale sporočilo in podobo podjetja. Razlika med 2D in 3D korporativno podobo me pogosto preseneti. Sem mnenja, da bi morala biti 2D in 3D podoba podjetja čim bolj usklajena, če želimo biti pri svojih sporočilih prepričljivi in uspešno poslovati. Vložek v notranje oblikovanje poslovnega prostora – 3D brandinga podjetja, se namreč čez čas absolutno obrestuje. Namreč tisti moment, ko vstopimo v prostor, le-ta na nas ustvari vtis in če se zadržimo v njem dlje časa, na nas lahko vpliva v veliki meri – v dobrem ali slabem smislu seveda. Poslovni prostori vplivajo tako na zaposlene v podjetju, kot tudi na potencialne ali stalne stranke. V kolikor je vtis dober in vpliv pozitiven, ti prostori predstavljajo košček v mozaiku poslovnega uspeha.

 

Motiviranje zaposlenih in ustvarjanje pripadnosti podjetju – V službo z nasmehom

Vsakodnevni odhod v službo z nasmehom na obrazu je žal za veliko ljudi le neuresničljiva želja, čeprav bi morali tako zaposleni kot tudi delodajalci stremeti k temu da nebi bilo tako. Osemurni delavnik namreč predstavlja tretjino našega časa v najbolj produktivnem obdobju življenja in delodajalci imajo nedvomno več koristi od zadovoljnih, pozitivno naravnanih delavcev, ki čutijo pripadnost podjetju. Faktorjev, ki človeka osrečujejo na delovnem mestu je seveda mnogo: že v osnovi izbira pravega poklica, opravljanje dela ki osebi leži, posameznika izpopolnjuje, kot seveda medčloveški odnosi v kolektivu, zanesljiv in primeren zaslužek ter ne nazadnje tudi poslovni prostor, v katerem preživimo delavnik. Na večino dejavnikov imamo vpliv.

Delovno okolje je vsekakor pomemben dejavnik, ki vpliva na medčloveške odnose v kolektivu, na produktivnost, komunikacijo in zdravje zaposlenih. Ambient lahko poveže sodelavce v moštvo, ki se skupaj bori za poslovne uspehe in ustvarja dobro klimo med njimi, lahko pa jih tudi razdvaja in obremenjuje. Zaposleni negujejo pripadnosti podjetju, ekipi in vzdržujejo odnose med sodelavci, če so vsi v enem pozitivnem ambientu, dihajo isti zrak. Vsi za enega, eden za vse. Sodelovanje in timsko delo je ključno za uspešnost večine projektov in podjetij. Z ekipnim delom se pri večini delovnih procesov porabi manj časa, energije in resursov. Rezultati so nedvomno boljši, če predstavljajo učinek več posameznikov. Več glav enostavno več ve. Zato verjamem v »open plan« pisarne ali pisarne odprtega plana, kjer informacije, tako zvočne kot vizualne, potekajo veliko hitreje. Sam pretok energije v takem prostoru narekuje učinkovit tempo dela, saj se energija ne zaustavlja po vogalih in zaprtih prostorih. Zamejen prostor je lahko konferenčna soba, namenjena poglobljenim sestankom, reševanju in brainstormingu, ali pa delež delovnih mest, ki timskega pristopa ne potrebujejo.

Interier kot orodje za marketing, daje korporativni kulturi oprijemljivost v treh dimenzijah

Pred leti je ljubljanski arhitekturni biro za dobro poznano oglaševalsko agencijo naredil prenovo poslovnih prostorov, katerih slike so še dolgo zatem krožile po medijih. Svež pristop, odprt povezovalen ambient, ki je strogo razporeditev pisarniških miz dopolnjeval in mehčal z ukrivljeno zeleno linijo, ki se je kot povezovalni člen vila po odprtem, pretočnem prostoru. S svojo postavitvijo je razmejevala kjer je bilo potrebno in povezovala kjer je bilo željeno. Ta projekt je dal občutek, da je poslovni svet razrahljal kravate in tako kot je poslovna obleka postala veliko bolj sproščena, tako je tudi poslovni prostor dandanes prilagodljiv in ustreza predvsem sporočilu, ki ga želi podjetje posredovati. Kreativna oglaševalska agencija je z vložkom v interier sporočala svojim zaposlenim, da ceni njihovo delo in jih želi spodbuditi pri uspešnemu delu, obenem pa sporočala navzven: mi smo resni a duhoviti, smo inovativni in zato zaupanja vredni, razmišljamo »out of the box«! V delovnem okolju današnjega dne je kreativnost v kakršni koli obliki dobrodošla in predstavlja vrlino, katero se vedno bolj spoštuje in tudi strogi poslovni prostori bi morali odražati kanček kreativnosti. Ta sporoča, da je podjetje prilagodljivo, odzivno na nove situacije, iznajdljivo in posledično zaupanja vredno. Interier tako postane pomembno trodimenzionalno sredstvo komunikacije.

Oprijemljivost – materiali, barve in teksture

Veselje in neverjeten izziv, ki ga kot arhitektka čutim vedno znova, ko se lotevam novih projektov, se od prvih pisarniških prostorov do danes ni prav nič spremenilo. Pri projektiranju prvih poslovnih prostorov, ki sem jih načrtovala za slovensko podjetje, ki se je, v moje veselje in korist, že takrat zavedalo vsega kar sem zapisala v gornjih stavkih tega članka, sem imela na razpolago eno etažo stavbe debelih sten v starem mestnem jedru Ljubljane. Prostori so bili deljeni z debelimi, masivnimi zidovi in na prvi pogled je delovalo, kot da bo povezovanje zaposlenih res zahteven izziv. Z delno rušitvijo določenih sten, ki so seveda rušitev statično dopuščale, sem v prvi vrsti prostore odprla in naredila etažo veliko bolj pretočno. Z rušitvijo sem v samo jedro tlorisa, kjer je bila sprejemnica, glavne komunikacije in konferečni prostor, tudi pripeljala veliko več dnevne svetlobe. Etaža je postala en pretočen ambient, povezan z enotno zgodbo, ki je odražala sporočilo podjetja. Bila sem na pravi poti. Pri izbiri materialov sem naprej sledila zgodbi in tako izbrala parket, ki je dal vtis prvinskosti in naravnosti, kar je bilo ponovno v navezavi z vodilom in produkti podjetja. Transparentne predelne stene so zvočno ločevale a vizualno povezovale pisarne in zaposlene. Potisk na steklu je izhajal iz osnovnega sporočila podjetja in le-ta se je po prostoru vil kot rdeča nit. Pisarniško pohištvo je bilo kataloško izbrano in je v najboljši meri v barvi, obliki in materialu povzemalo sporočilno idejo. Pika na i so bili po meri narejena recepcija, čajna kuhinja in posamezni okrasni elementi. Le-ti so bili po obliki izčiščeni, materiali so bili naravni – ščetkan oljen hrast v kombinaciji s steklom. Uporabljeni so bili torej naravni in človeku prijazni materiali. Štiri barve, ki so se vile skozi celoten interier tokrat niso povzele barve logotipa podjetja, so pa povzele tako z materialom, teksturo in barvo produkte, ki jih je podjetje tržilo. S tem se je odražalo sporočilo podjetja, da zagovarja sobivanje z naravo, zdrav način življenja. Ko so mojstri zaključili še z zadnjimi detajli in so prostor naselili uporabniki, sem v prepričanju, da sem ustvarila učinkovit ambient, ki bo pozitivno vplival tako na zaposlene kot na stranke, vedela, da je moje delo tu končano.

0 odzivov

Povej mnenje

Bi se pridružili pogovoru?
Feel free to contribute!

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

seven + 17 =